2015. aug 18.

Miért éri meg költeni arra az ingatlanra, amit eladni/kiadni tervezel? - homestaging

írta: Szigeti Zoltán
Miért éri meg költeni arra az ingatlanra, amit eladni/kiadni tervezel? - homestaging

A homestaging a lakberendezés új pénzügyi szemléletű ága, amely nem csak az esztétikával foglalkozik, hanem az esztétika segítségével célozza meg pénzügyi haszon elérését.

Ez pontosabban azt jelenti, hogy a lakást felkészíti a tulajdonos az eladás vagy kiadás előtt arra, hogy a lehető legjobb képét mutassa az a hirdetéseken és a lakás bemutatókon. Teszi ezt annak érdekében, hogy minél magasabb áron lehessen azt eladni vagy kiadni.

Miért fontos ez, illetve mit lehet ezen nyerni?
Az ingatlanpiac általános tapasztalata az, hogy az ingatlan értékének átlagosan 70%-a az ingatlan földrajzi elhelyezkedésétől függ. Tehát 30% értékre van hatásunk az által, hogy mennyire felszerelt, illetve hogy néz ki az ingatlan a fotókon és a bemutatón. Ez azt jelenti, hogy egy 10 millió forintos ingatlan esetén 3 millió forint a vevő értékítéletétől függően kerül ajánlásra.
A homestaging célja, hogy a vevő értékítélete az ingatlan maximális ár lehetőségének szintjére kerüljön, hogy a vevő vagy kiadó a maximális árat kapja érte.

Ennek eszköztára azonos a lakberendezés eszköztárával, annyi a különbség, hogy ezt a többlet ár bevételt úgy célozza meg a homestaging szakértő, hogy kevesebb pénz befektetésbe kerüljön, mint amennyi plusz bevétel realizálható általa.

Ezt a szolgáltatást ajánlom annak, aki tanácstalan, hogy hogyan érje el ezt az értéknövelő hatást (elérhetőségeim és díjam a honlap tetején található menüsor Szolgáltatásaim és Kapcsolat pontjaira kattintva érhetőek el)

A homestagingre egy jó példa a belvárosi befektetés célú ingatlanunk (amiről bővebben ITT lehet olvasni), amelyet 8,6 millió forintért vettünk, és 900 ezer forintot költöttünk a felújítására.
Az előző tulajdonos 45 ezer forint bérleti díjért adta ki havonta, nekünk egy hónapja 95 ezer forintért sikerült. Ha ebből a különbségből levonjuk a bérleti piac 50%-os áremelkedését (45 ezer fele), akkor is 72 ezer forintért adtuk volna ki.
Ez azt jelenti, hogy felújítás nélkül évi 45 ezer * 12 hó = 540 ezer forint bevételt hozott volna, ami a 8,6 milliós árhoz képest 6%-os hozamot jelentett volna.
Ehhez képest a felújítás után 72 ezer forint * 12 hó = 864 ezer forint bevételt hozott (piaci áremelkedést levonva), ami a felújítás költségével növelt 9,5 millió bekerülési értékhez képest 9% hozamot hozott!

A homestaging fotókon való hatásáról az alábbi két kép legyen példája annak, hogy mennyit számít, ha vesszük a fáradtságot, az ízlést és a kreativitást, hogy jobb formába hozzuk az ingatlant:

 

 
Szigeti Zoltán
Szólj hozzá

Homestaging