2016. jan 01.

Csinálj magadnak fából különleges asztali lámpát olcsón!

írta: Szigeti Zoltán
Csinálj magadnak fából különleges asztali lámpát olcsón!

A boldog új évet egy szép DIY (csináld magad) tippel kívánom olvasóimnak!

Az új dolgozó asztalomhoz olyan lámpát kerestem, ami kifejezi azt, és inspirál arra, amit a lakberendezésben is szeretek és képviselek: letisztult, elegáns hatás, természetes anyagokkal és meglepő megoldásokkal. Az új asztal és polcai képviselik a letisztult hatást, ezért döntöttem úgy, hogy a fa hatást szeretném ezzel erősíteni. Ezért örültem annak, amikor rátaláltam a neten a karácsonyi estéken összeszerelt lámpám mintájára. A már megvalósított lámpa az alábbi fotón látható.

wp_20151226_12_52_26_pro_1.jpg

Mi kell hozzá: 6-8ezer Ft + eszközök a szereléshez

  • ikea sekond textilvezeték (honlapja ITT) 1500 Ft
  • ikea jara lámpaernyő (honlapja ITT) 2500 Ft
  • kapcsolós dugalj az obiból 1000 Ft
  • izzó 1000 Ft
  • kopogó és falisztbogár elleni szer, ecset
  • fúró és véséshez kés
  • csavarhúzó a villanyszereléshez

A megfelelő bot és talapzat tönk beszerzése után célszerű azokat alapos letisztítás után kopogó és faliszt bogár elleni szerrel vastagon lekenni, hogy megelőzzük azt, hogy a kezeletlen nyers fával nem kívánt lakókat is beköltöztessünk a lakásba, ahol azok a lámpánkon kívül még más fabútorokat is megrongálhatnak. A bot és talapzat kiválasztásakor ezért körültekintően nézzük végig a felületük, hogy átunk-e felületükön apró lyukakat. Ha igen, az lakóra utal, ezeket ne válasszuk.

Ezek után fúróval véstem ki a talapzatban a bot helyét, és a boton a vezeték lyukait, majd befeszítettem a botot a szűk lyukba, amit előtte faragasztóval töltöttem meg. Fontos figyelni, hogy a bot dőlésszöge kellő legyen, hogy a lámpabúra lógjon róla, és ne dőljön rá, ugyanakkor az oldalra kimutató erőkar ne legyen túl nagy annak érdekében, hogy a talapzat súlya elegendő legyen a lámpa egyensúlyban tartására az oldalra lógó súly ellenére. Ha csinálok még ilyet, akkor a következő lámpámhoz például a fotón láthatóhoz képest egy nagyobb talapzatot kell majd terveznem, mert az enyémet egy hajszál választja el a feldőléstől, ezért csak egy plusz kővel tudom biztosan állóra kiegyensúlyozni.

A textilvezetéket ezután fűztem végig az elkészült állványon a ragasztó száradási ideje után, majd beszereltem a dugaljba a végét. A lámpabúra egyszerű csavaros gyűrűvel szerelhető az izzó foglalatra.

Nem csak szórakoztató volt az összeillesztése, a végeredmény adja is a hangulatos természetes hatást a modern íróasztalon.

wp_20151226_00_13_46_pro.jpg

Ráadásul a színes textilvezeték különlegesen együtt él a fával. El tudok időzni csak azon, hogy a mintáik szépségét nézem együtt:

wp_20151226_21_13_37_pro.jpg

 

Szigeti Zoltán

tygertrend.hu

logo-torii-32.png

 

 

Szólj hozzá

DIY Lakberendezési tippek