2016. feb 01.

A türkiz baba szobában hiszünk

írta: Horváth Rita Nikolett
A türkiz baba szobában hiszünk

Születendő kislányunk szobájának tervezéséhez a legnagyobb örömmel álltam neki. Nagyon cukik a gyerekboltokban kapható mindenféle színes mintás bútorok, kiegészítők, de én a gyerek szobát mégis úgy szerettem volna kialakítani, hogy az egységet, harmóniát sugározzon, ahol mi is és kislányunk is jól fogja érezni magát. Ehhez első sorban azt tartottam fontosnak, hogy legfeljebb 3 szín legyen hangsúlyos a szobában, és ne legyen színkavalkád. A kedvenc színem a türkiz, amihez ragaszkodtam, mert nekem nyugodtságot, melegséget sugároz. Bár tudom, hogy a türkiz inkább fiúsabb szín, de a kiegészítőkkel és mintákkal szerintem sikerült lányos hangulatúvá tenni a szobát. A türkiz mellé a fehér és szürke színt választottam, amik nagyon jól kiegészítik.


img_0325_1.JPG

A gyerekszobának az az érdekessége, hogy a kislányunk apukájának, férjemnek szintén ez volt a gyerek szobája.

A szoba tervezésekor azt a célt tűztem ki, hogy ami lehetőleg felhasználható a szobában, azt hagyjuk meg,- persze átalakítással,- és próbáljunk meg minél több egyedi ötletet felhasználni. A jelenlegi állapot is csak átmeneti, hiszen pár év múlva, amikor már oviba, majd suliba megy a kislányunk, akkor változik az ő igénye, ízlése is, és újra kell rendezni a szobát. Ez persze nekünk csak öröm, hiszen ez tesz minket boldoggá! Tehát nem gondolom, hogy érdemes drága bútorokat, illetve kiegészítőket vásárolni, mert csak pár évig lesznek használva.

Egy korábbi blog bejegyzésben, ami ITT olvasható, már beszámoltunk róla, hogy a hatalmas beépített szekrényt, az én kérésemre újra festettük fehérre, mert az eredeti barna színt én komornak és ódivatúnak éreztem. A szekrényt vagy 3 héten keresztül festettük kréta festékkel ill. lakkoztuk, hogy tartós maradjon. Sajnos az eredményben látszódott, hogy még nem voltunk ebben rutinosak, mert nem lett tökéletes a felület, ezért született meg az az ötlet, hogy dobjuk fel a szekrényt állatos matricákkal,- melyről ITT olvasható bővebben-, amik elterelik a figyelmet a szekrény tökéletlenségéről.

img_0327.JPG

A beépített szekrényben kialakítottak még régen a dobozos tv-nek helyet, ami ideális helynek tűnik pelenkázó asztalnak. Egy toldalékkal egészítettük ki ezt a polcot, hogy az oda vásárolt pelenkázó lap ne lógjon le.


img_0332.JPG

A színek kiválasztása mellett figyelmet fordítottam még arra is, hogy a szobában ugyanazok a textilek köszönjenek vissza a tárgyakon, mint például a tároló dobozokon, a párnákon, az ágyrácsvédőn, de még képkeret en és a plüssök sálain is, mert ez erősíti az egységes látványt és harmóniát.

A kiságy mellé egy ikeában vásárolható kihúzható kanapét választottuk, amit jófogáson vásároltunk használtan, és csak a huzatát vásároltuk meg újonnan. A kanapét pedig saját készítésű huzattal díszített párnával dobtam fel, amit a már említett egységes türkiz textilből varrtam.

A szőnyeget a Diegóból választottuk, mert fehér színével tökéletesen passzol a szobába, és tetszik a gondolat, hogy a mintán lévő baglyok minket jelképeznek. A mennyezeti lámpát szintén az ikeában találtuk. Kicsit futurisztikus hangulatot sugároz, és nagyon praktikus funkciója van, hogy gömb formára összezárható, így a fény erősséget tudjuk szabályozni.

 img_0328.JPG

 

A lakberendező Tygertrend stúdiónk névjegyévé vált a berendezett lakások falára festett egérlyuk. Ide a babás verzióban került felfestésre az egérlyuk, baba egér ruhákat kiteregetve, plüssel a lyuk mellett.

 img_0337.JPG

 

 

Horváth Rita

tygertrend.hu

logo-torii-32.png

Szólj hozzá

DIY Lakberendezési tippek